فروشگاه اینترنتی هارمونی
0 محصولات نمایش سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

نحوه ثبت سفارش

مراحل ثبت سفارش کالا

هر شخص یا شرکت وارد کننده کالا پس توافق برای واردات کالای مربوطه و عقد قرارداد با شرکت مورد نظر، یک پیش فاکتور با نام Performa Invoice دریافت می کند.این پیش فاکتور که توسط شرکت فروشنده مهرو امضا شده است برای ثبت سفارش واردات یک کالا در سامانه جامع تجارت برای دریافت کد فیدا لازم و ضروری است. کد فیدا که یک عدد ۱۰ رقمی است، برای استعلام فروشنده کالا و بررسی سوابق آن کاربرد دارد.
اطلاعاتی که در پیش فاکتور باید درج شده باشد به قرار زیر است:

  • اطلاعات کامل خریدار و فروشنده
  • تاریخ صدور پیش فاکتور و مدت اعتبار آن
  • مشخصات کامل کالا ( شرح کالا، قیمت واحد، مقدار، وزن، نوع بسته بندی و کد تعرفه گمرکی کالا)
  • کشور تولید کننده کالا
  • ارز معامله و نحوه پرداخت آن
  • شرایط حمل کالا
  • تعیین گمرک مبدأ و مقصد و مرزهای ورودی



مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز ثبت سفارش کالا

  • کارت بازرگانی
  • کارت ثبت نام وزارت بازرگانی
  • اخذ مجوزهای قانونی لازم ( مجوز جهاد کشاورزی، مجوز سازمان انرژی اتمی، مجوز وزارت بهداشت و …)
  • اصل پروفرما به همراه کپی
  • اوراق ثبت سفارش امضا شده توسط متقاضی

آشنایی با انواع ثبت سفارش 

برای فعالیت در حوظه تجارت و واردات انواع کالا، ثبت سفارش کالا الزامی می باشد.
و برای ثبت سفارشات خود باید مجوز ثبت سفارش کالا را ازسازمان توسعه تجارت دریافت کرده و اقدام به فعالیت کنید.
ثبت سفارش به صورت کلی در سه دسته تقسیم بندی می شود:
 

انواع ثبت سفارش کالا بر حسب درخواست کاربر

 انواع ثبت سفاش بر مبنای روش پرداخت
و انواع ثبت سفارش بر اساس نوع کارت بازرگانی

واردات کالا بر حسب ثبت سفارش کالا نیز بر چند دسته تقسیم میشود از جمله:

  • واردات کالا بدون انتقال ارز بر اساس مصوبات کمسیون تشکیل شده در دفتر ثبت سفارش، کالا های دارای پروانه بهره برداری بر اساس ماده ۶ قانون سهولت نوسازی صنایع، برا اساس تایید سازمان سرمایه گذاری و وزارت اقتصاد، کالا های مجاز اعلام شده بر اساس بند ۹ ماده ۳۸ قانون نوسازی صنایع کشور
  • واردات با ارز آزادواردات در مقابل صادرات که بر دو نوع قابل واگذاری به یک نفر یا بدون حق واگذاری می باشد
  • واردات از محل سهمیه های ارزی پس از تخصیص ارز از سازمان تخصیص ارز
     
    ثبت سفارش کالا بر مبنای روش پرداخت به صورت دیداری، مدت دار و حواله؛ در حوضه بانکی و شامل واردات در قبال صادرات و ثبت بدون انتقال ارز در حوضه غیر بانکی می باشد.
    توجه داشته باشید همه فعالیت های سفارشات واردات کالا چه به صورت پرداخت ارز و چه به صورت صادرات در مقابل واردات باید تحت قوانین تجارت ایران انجام گیرد.به این صورت تجارت در بستری قانونمند و با شفافیت بالا رهگیری می شود.

    در رابطه با سفارشات از روش کارت بازرگانی، می توانید از کارت های بازرگانی تجاری، خدماتی، موردی و تولیدی استفاده کنید. البته در رابطه با دریافت کارت بازرگانی باید بدانید طبق قوانین تجارت ایران افرادی که در دستگاه های دولتی اشتغال دارند، نمی توانند کارت بازرگانی دریافت کنند. می توانید از خدمات مشاوره بازرگانی استفاده کنید.

هزینه ثبت سفارش کالا

ثبت سفارش کالا یکی از مراحل مشترک در صادرات و واردات انواع کالا به شمار می رود. حال سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که هزینه ثبت سفارش کالا برای تمن انواع کالا یکسان است؟
در جواب این سوال باید گفت بله. هزینه ثبت سفارش برای همه کالا ها یکسان  و معادل نیم درصد ارزش کالا است.
فرمول محاسبه هزینه ثبت سفارش کالا به شرح زیر است :

جواب سوال‌هاتون رو می‌تونید در زیر پیدا کنید. در غیر اینصورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالاتتون جواب می‌دهیم.
شرایط کسب امتیاز از طریق ثبت نظر چیست؟
شما می توانید پس از دریافت سفارش، نظر خود را در رابطه با محصول خریداری شده در ایران کالا بنویسید. پس از تایید نظر شما توسط کارشناسان ایران کالا، امتیاز برای شما ثبت می‌شود.تا قبل از تایید نظر امتیاز شما در قسمت تاریخچه بخش امتیازات در صف نمایش داده میشود.
چرا بایستی در حساب کاربری شماره کارت ثبت کنم؟
در صورتی که از خرید خود منصرف شوید ایران کالا در کمترین زمان ممکن مبلغ را به شماره کارت شما برگشت می دهد. مهم است که شماره کارت به نام مالک حساب کاربری ثبت داشته باشید
چرا بایستی در حساب کاربری آدرس ایمیل ثبت کنم؟
کلیه مکاتبات ایران کالا با آدرس ایمیل شما انجام می شود.